tisdag 16 november 2010

Låt värd att minnas: 22-Pistepirkko - Frankenstein



Jag har inte många riktigt lyckliga högstadieminnen, vem har det, den här låten är definitivt ett lyckligt minne från tiden av "mental akne".  Jag var totalt insnöad på syntpop och eftersom nästan all annan musik som gjordes var mer eller mindre överproducerad så hade jag i princip inte hört någon rockmusik värd namnet. Förrän jag av en slump hörde Frankenstein på radion. Jag lyckades hänförd och i extas banda lite mer än hälften av låten, men utan att veta vilka som hade gjort den. Lite senare så visade det säg att en kompis hade hittat singeln som jag lånade tillsammans med Ramones "rocket to russia" och var inte längre oskuld när det gäller rockmusik. Kan fortfarande inte tänka mig en bättre introduktion till rock´n roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar