tisdag 2 november 2010

DUBBELT JESUS

Inser att ha jag en musikblogg så måste jag hitta ny musik. Jag fann dessa två som båda gör anspelningar på jesus.




Det är en fantastisk låt! Det är mörkt, vackert och atmosfäriskt. Hon var tydligen förband till the Xx. Jag har ett svagt minne av en konstig tjej som var mer intressant än bra, jag förstod ännu en gång ingenting för detta är bra. Alla som tycker om the knife/fever ray borde uppskatta Zola Jesus.
Spotify


Crocodiles – neon jesus



The jesus and the mary chain, velvet underground, suicide, spaceman 3, spiritulized, a place to bury strangers, silverbullit, crystal stilts och otaliga andra band har gjort sån här musik. Klädda i svarta solglasögon och kläder har de alla gömt fina poplåtar bakom ett lager distade gitarrer, tjutande orglar eller annat oväsen. Klichefyllt och fånigt, men jag går nästan på det varje gång. Crocodiles låter dock som de tror att de har kommit på allt själva. Coolt värre!

 Spotify


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar