torsdag 3 mars 2011

Veckans album - Syket

Syket – With Love
Ibland blir allt så självklart - det är musiken som jag saknat i mitt liv. Jag har längtat efter detta utan att egentligen vetat om det. det är ett sådant här band jag behöver just nu.  Syket är långt ifrån först med den här sortens musik utan det andas tidigt 90-tal, med lite groove, lite spiritulized och en röst som påminner om Ride. Helt rätt, men det känns ändå som väldigt eget och 2011. På samma sätt som this is head och radio dept känns helt egna trots tydliga referenser. Det är också precis så viktiga Syket är för mitt liv i dennastund och då är de inte ens från Malmö.

Syket – Serotonin
Syket – Syket Disco

Syket – Grillstugan

 



Grillstugan from Syket on Vimeo.


Syket - Let It Heal from Syket on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar