torsdag 24 mars 2011

bob hund : Förträngda Problem : Live Lund 1996



På lördag spelar Bob Hund på KB. Jag fick en biljett i julklapp av min brorsa som också följer med. Konserten på mejeriet var jag med stor sannolikt på. Hoppas det för det ser helt fantastiskt ut. Jag såg säkert Bob Hund 10gånger under 90-talet. Visst var jag ett fan, men de spelade överallt också.



Konstigt hur vissa helt normala företeelser på 90-talet framstå som extremt och märkligt idag. Musiker som kedjeröker och kröka på scenen och stagedive. Det är nästan så att jag kan lura i folk att jag har haft en vild ungdom. Eller så är denna nostalgiska tillbakablick och stilla längtan efter en tid när det gick att bli redlös, röka sig genom ett tobaksplantage mitt i folkhavet och riskera livet med en stagedive ett bevis på ens småborglighet och stadiga hemvist i den yngre medelåldern.

Avslutningsvis så kanske deras bästa låt
Alla tre läggs in på
Musicasilikeit.retro



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar