söndag 6 mars 2011

10 nya låtar


Lykke Li – Get Some
Lykke Li – Youth Knows No Pain 
Jag förstod aldrig hajpen kring Lykke Li häromåret. Nu förstår jag bättre för hennes nya skiva är mycket bra.




Frankie & The Heartstrings – Hunger

 Anglofil gitarrpop som få mig att tänka på 80-tals indie och new wave. Säg the jam, the smiths, dexys och framförallt ett skramligt housemartins. Visst jag söker mig nog helst till orginalen, men en enstaka låt kan piffa upp en spellista eller en förfest.


Chapel Club – Surfacing
Även chapel club stämmer bra in på ovanstående beskrivning.


Mogwai – George Square Thatcher Death Party
 Mogwai – Mexican Grand Prix
 Kan vara Mogwais hittills bästa skiva.





Okkervil River – Mermaid
Mäktigt, nu väntar bara det stora genombrottet för detta band.


The Veils – Bloom
De är tillbaka men denna Joy Division - liknade låt. Kul med band som går från stadiumrock till en mer småskalig ljudbild. I like it!


Andreas Mattsson – 24 Bar Boogie 
Karaktäristiska melodier från popsicle- Andreas


The Go! Team – Rolling Blackouts
Fest och dans på indiepartyt! Trodde aldrig de kunde matcha detta från 2005.
The Go! Team – Junior Kickstart


Allt hittas på spellistan 
music as I like it 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar