måndag 3 januari 2011

50 låtar från årets som gått!

Efter att rankat album några veckor inser jag hur mycket jag aldrig hunnit lyssna in mig. Jag har helt album med gamla favoriter som broken social scene, tindersticks och wolf parade. Jag brukar samla alla skivsläpp som kan intressera mig i en spellista, i år blev den 5 dagar lång så det är inte så konstigt att det mesta förbli ohört. ändå saknas många gobitar på spotify som avi buffalo, no age och arcade fire.

Vissa låtar har dock trängt fram, jag lägger dem i spellistan som avslutas nu som Music As I Like It 2010. För att snart påbörja den nya Music As I Like It 2011.

Owen Pallett – Oh Heartland, Up Yours!
Shearwater – Meridian
Frightened Rabbit – Swim Until You Can’t See Land
JJ – Let Go
The Drums – Lets Go Surfing
The Kissaway Trail – SDP
White Hinterland – Icarus
The Besnard Lakes – Albatross
Marina And The Diamonds – I Am Not A Robot
Love Is All – Repetition
Laura Veirs – July Flame
Roky Erickson – Goodbye Sweet Dreams
Johnossi – What's the Point
Caribou – Odessa
Familjen – När Planeterna Stannat
Broken Social Scene – Forced To Love
LCD Soundsystem – Drunk Girls
Dag För Dag – I Am The Assassin
The Strange Boys – Be Brave
Jónsi – Go Do
Harlem – Friendly Ghost
Steve Mason – Am I Just A Man
Anna Von Hausswolff – Pills
Beach Fossils – Daydream
The Morning Benders – Excuses
Present Tense – Leaving Now
Jenny And Johnny – Scissor Runner
Timber Timbre – Demon Host
The Brother Kite – Isolation
Kisses – Kisses
Chief – Night & Day
Broken Records – A Leaving Song
Small Black – Photojournalist
The Girls – Carolina
The Radio Dept. – The One
Here We Go Magic – Collector
Last Days Of April – All The Same
Titus Andronicus – A More Perfect Union
Tindersticks – Peanuts
Hot Chip – Thieves In The Night
Shout Out Louds – Fall Hard
Badly Drawn Boy – A Pure Accident
John Grant – I Wanna Go To Marz
The Pains Of Being Pure At Heart – Say No To Love
Kite – Hexx
Christian Kjellvander – Transatlantic
First Aid Kit – Hard Believer
Efterklang – Modern Drift
Mackaper – Atlantis
The Concretes – Good Evening

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar