torsdag 11 juli 2013

Jakten på popsången och en bloggs återkomst

Inser att det är mer en ett år sedan jag postade något i min musikblogg och i praktiken är det mer än ett och halvt år sen jag var aktiv. Förutom att jag inte hade tid p g a jobb, familj och inga egentliga läsare så tröttnade jag på konceptet att bara skriva om ny musik. Självklart inte att lyssna på ny musik utan att glädjen försvann när man fyllde spotify med nya album för att sen inte hinna lyssna på dem. Om jag fann något bra så lyssnade jag inte så mycket för sen måste jag lyssna på något annat. Flödet av ny och gammal musik blir snuttifierat och svåröverskådligt när merparten av allt lyssnade och delande sker över spotify. Ett typiskt I-landsproblem att utbudet är för bra, för billigt och för stort. Mitt 16års jag skulle aldrig förlåta en sån insikt, när jag vid den åldern jagade billiga plattor i skivbutikernas ofta skrala utbud. Men tidernas förändras... och så min blogg.

Ett nytt koncept, att återgå till att med jämna mellanrum publicera spellistor på temat Jakten på popsången.   Som blandar gammal med ny musik en behaglig C-90 längd på 20 låtar. Jag har en ambition att i högre grad reflektera kring innehållet på mina spellistor och ha ett mer eller uttalat tema, Here we go!

1 kommentar:

  1. Jag förstår vad du menar med I-landsproblemet Spotify etc. Jag tycker ändå det positiva överväger, men visst man skulle behöva ha 48 timmar per dygn för att hinna lyssna på fler bra skivor och då menar jag HELA skivor.

    SvaraRadera